کارگاه ارتباطات حرفه ای و تشریفات رسمی
ارتباط در میان اجتماعات انسانی بسیار وسیع و پیچیده و دامنه نوع آن نیز نامحدود می باشد و به جرأت می توان گفت اسلوب هاي برقراري ارتباط و تعامل نیز در همان طیف وسیع قرار می گیرد. این قواعد و اسلوب می تواند در میان اعضاي یک خانواده، یک میهمانی، مدرسه، دانشگاه، در محیط هاي فرهنگی، ورزشی، اقتصادي، سیاسی و غیر وجود داشته باشد. در واقع با رعایت این الگوهاي رفتاري خاص (تشریفات) می توان با دیگران که داراي ارزش ها، هنجارها و فرهنگ هاي گوناگونی هستند، ارتباط برقرار کرد.
تشریفات فرآیند ارتباطات غیر کلامی است و حرکات, اشارات و احساسات ماست که به عنوان پیامهای غیر کلامی به تکمیل,تآیید و یا جایگزینی پیامهای کلامی می انجامد.
درارتباطات سازماني روابط عمومي ها جايگاه خاصي دارند آنها سعي دارند ارتباطات عمودي را به ارتباطات افقي ومسطح ودموكراتيك تغييرشكل دهندزيراروابط عمومي فرآيند انساني كردن ارتباطات است و از همين روي تشريفات هنر روابط عمومي است. تشريفات درصدد است اشتراك پيامهاي كلامي وغيركلامي يكديگررا تأييد كنند و به خصوص در ارتباطات ميان فردي كارايي فوق العاده اي دارد. هرانساني وقتي ارتباط برقرار مي كند و(درحين ارتباط) بواسطه گفتاروكردار(حركات) خود اعتبار خاصي را كسب مي كند كه به اصول وآداب تشريفات بر مي گردد.
همه كارهاي ما نوعي ارتباط است، ارتباطات كليه رفتارها،حركات واشارات ماست وما هرروزبه گونه اي مختلف با يكديگردر ارتباط هستيم وانديشه ها،احساسات وتمايلات خود رابه يكديگرمنتقل ميكنيم.پيامهاي ما بواسطه آموختن ما شكل مي گيرند، گاهي حتي پيامهاي غيركلامي ما آموخته مي شوند و ژستها و حركات ما بواسطه آموزش شكل مي گيرد. مهارتهاي چهارگانه ارتباطي يعني نوشتن، خواندن، گفتن وشنيدن آموختني است و آدميان بايستي براي ارتباط كامل ترآنها را بياموزند ودر زندگي اجتماعي به كار ببرند. يكي از بحث هاي اساسي تقسيم بندي ارتباطات به كلامي وغيركلامي است واينكه بخش اعظمي ازارتباطات ما را ارتباطات غيركلامي پوشش مي دهدودراين زمينه نيزبايستي عنوان كردكه امكان كنترل وهدايت پيامهاي غيركلامي وجود دارد اگر چه به سختي امكان پذير است.
پيامهاي غيركلامي به طوركلي چهاروظيفه به عهده دارند: الف : تكميل پيامهاي كلامي ,ب : تاييد پيامهاي كلامي , ج : رد پيامهاي كلامي , د: جايگزيني پيامهاي كلامي.
پيامهاي غيركلامي به آداب وتشريفات برمي گردد كه بحث اصل ما« اصول وآداب تشريفات » است زيرا تشريفات فرآيند ارتباطات غيركلامي است و حركات، اشارات و احساسات ما هستندكه به عنوان پيامهاي غير كلامي به تكميل، تاييد، رد و يا جايگزيني پيامهاي كلامي مي انجامد .
تشريفات ويژه ارتباطات انساني است و دو اصل اساسي دارد:الف: تشريفات براي همه , تشريفات در همه جا.
کارگاه ارتباطات حرفه ای و تشریفات رسمی ویدئو
ضمانت بازگشت وجه ۷ روزه بدون ریسک
در صورت عدم تطابق دوره با سرفصلها، وجه پرداختی شما را بازگشت خواهیم داد.
آزمونهای مرتبط
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
کارگاه آموزش مجازی دیجیتال مارکتینگ
در این دوره چه آموزش داده می شود؟ اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعهای…
کارگاه آموزشی هوش هیجانی
شاید هوش هیجانی یا هوش عاطفی یا EQ مفهوم جدیدی به نظر بیاید، اما واقعیت این است که همین مفهوم، با نامهای متفاوت، بیش از یک قرن دغدغهی روانشناسان بوده است.
ادوارد تورندایک (Edward Thorndike) از روانشناسان برجسته قرن بیستم در حوزههای یادگیری، آموزش و هوش، در سال ۱۹۲۰ مفهومی به نام هوش اجتماعی یا Social Intelligence را به صورت زیر تعریف کرد:
«هوش اجتماعی یعنی توانایی درک و مدیریت کردن مردان، زنان، دختران و پسران، برای رفتار خردمندانه در روابط انسانی.»
رکورد شکنی فروش
آماده ای رکورد فروش خود را ارتقاء دهی؟ آیا میدانی بیشترین آمار ثروتمندان دنیا مرتبط با فروشندگان حرفه ای است؟…
امتیاز دانشجویان دوره
120,000 تومان Original price was: 120,000 تومان.10,000 تومانCurrent price is: 10,000 تومان.