
مديريت عمليات
یک «عملیات» (Operation)، مأموریتی است که سازمان به عهده میگیرد، فناوری است که به خدمت میگیرد و فرآیندهای مدیریتی و انسانی است که در سازمان پیاده میشود. عملیات در یک کسبوکار میتواند به دو دسته عملیات تولید و خدمت تقسیم شود. عملیات تولید فرآیندی است که یک خروجی ملموس ایجاد میکند در حالی که عملیات خدمت یک خروجی ناملموس و غیرفیزیکی تولید میکند مانند یک اقدام، یک تلاش یا یک عملکرد مطلوب.
مسئولیت مدیران عملیات به طور کلی شامل برنامهریزی، سازماندهی و کنترل فعالیتهای درگیر در تولید کالاها/خدمات است.

مديريت توزيع و فروش
یکی از مهمترین چالشهای مدیران بازاریابی و تولیدکنندگان، انتقال کالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است. بر این اساس تصمیمگیری در خصوص شیوه انتقال کالا به محل خرید یا مصرف، از جمله تصمیمات مهمی است که مدیر بازاریابی با آن مواجه است. اهمیت تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کانالهای توزیع، به این دلیل است که شرکت مجبور است برای مدتی طولانی به این تصمیمات پایبند و متعهد بماند. چراکه چندین سال طول میکشد یک سیستم توزیع بطور مطلوب مستقر شود و به آسانی قابل تغییر نیست.

اصول بازاريابي،بخش بندي،هدف گيري و موضع يابي
اصول و مفاهیم بازاریابی بر اساس بخش بندی، هدف گیری و موضع یابی دسته بندی می گردد. در این درس مفاهیم اصلی این موضوع بررسی خواهد شد.

عارضه يابي(آسيب شناسي) و تعالي سازمان
امروزه سازمانها و بنگاههاي اقتصادي با تغييرات غير قابل پيش بيني و پاسخگويي سريع در قبال عملکرد خود مواجه هستند. از اين رو سازمانهايي که مي خواهند سرآمد باشند ، بايد به گونه اي فعاليت کنند که به نتيجه مطلوب دست يابند و اين نتيجه بايد نظر تمامي ذينفعان سازمان را جلب کند . به عبارت ديگر سازمانها جداي از اينکه از چه بخشي هستند و يا از چه ساختار يا بلوغي برخوردار می باشند، براي کسب موفقيت و رضايت ذينفعان ، نيازمند بهبود و حرکت به سمت تعالي مي باشند . از اين جهت حرکت به سمت تعالي ناگزير از بکارگيري مدل هاي تعالي مختلف ميباشند

مديريت تبليغات و برند
همانطور که می دانیم برند یک واژه و نام تجاری ست که جای خود را در ذهن عموم مردم باز کرده و در خاطر آنها هک شده است. برند می تواند با افزایش تمرکز و آگاهی مصرف کننده نسبت به یک محصول یا خدمت، موجب رشد سهم بازار شود و با ایجاد و احساس تعلق و نزدیکی در مصرف کنندگان زمینه ساز تکرار خرید آن ها گردد. به عنوان یک تعریف کلی می توان گفت برندسازی، فرآیند منظمی است که به منظور ایجاد آگاهی، تمایز و افزایش وفاداری مشتری استفاده می شود.

توسعه محصول جديد ومهندسي ارزش
مهندسي ارزش روشي سيستماتيك با تكنيكهاي مشخص است كه كاركرد محصول يا خدمات را شناسايي و براي آن كاركرد ، ارزش مالي ايجاد ميكند ؛ به نحوي كه آن كاركرد در كمترين هزينه با حفظ قابليت اطمينان و كيفيت مورد نظر انجام گيرد

مديريت بهره وري
بهرهوری ترکیبی است از درست انجام دادن کار یعنی کارآیی و اثربخشی به معنای انجام کارهای درست. در این مقاله سعی شده است بهصورت خلاصه نگاهی به مفهوم بهرهوری، اهمیت آن و اصول پایه و عوامل افزایش بهرهوری و فواید بهرهوری و نیز عواملی که باعث کاهش بهرهوری میشوند داشته باشیم.

مديريت فرايندهاي كسب و كار
مدیریت فرآيند كسب وكار یک روش ساختار یافته و سیستماتیک برای تحلیل، توسعه، کنترل و مدیریت فرآيند با هدف توسعه کیفیت محصولات و خدمات مي باشد

اصول و فنون مذاکره
در این دوره آموزشی اصول و مبانی یک مذاکره درست و صحیح آموزش داده می شود.

مدیریت استراتژيک
مدیریت استراتژیک مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می کند.
مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد.